Magie
Magie je velmi silná zbraň, a proto je magické umění ve světě RedDragonu velmi ceněno a zkušení mágové svá tajemství pečlivě střeží. Přesto se nám podařilo z nich některá vyloudit v jejich slabé chvilce nebo za tučnou úplatu.
Ale než si je popíšeme, zmíníme jedno omezení magie. Gubernát, který bude mít větší rozlohu než 125% průměru aliance, bude mít postih na profesi mágové úměrný nadměrným akrům. Tento postih se vztahuje přímo k profesi mágové, a tudíž postihne všechny gubernáty nad 125% průměru aliance bez ohledu na roli, jakou zastávají. To znamená, že gubernát o rozloze větší než 125% průměru aliance, může mít maximální sílu mágů stejnou jako gubernát přesně na 125% průměru aliance. Tento postih k síle mágů neplatí ve startovním protektorátu.
A
teď již k magii samotné. Používá se pro podporu Tvého gubernátu a pro
deptání nepřátelských gubernátů. Magií sice nemůžeš získat nepřátelské
území, můžeš však narušit obranu a ekonomiku cizího gubernátu a
usnadnit tak jeho dobývání. Obrazovka Magie
Ti umožňuje sesílat kouzla na Tvůj gubernát, spřátelené gubernáty a na
nepřítele. Volba cíle pro magii se provádí podobně jako volba cíle pro
vojenský útok. Velmi často také silní mágové podporují magicky slabší
členy své aliance. Rolovací lišta Výběr cíle z vlastní aliance
Ti urychlí vyplnění jména gubernátu pro tuto podporu. Kouzlit stejně
jako útočit nemůžeš na gubernáty, které mají protektorát a nebo jsou
pětkrát větší nebo menší než Ty.
Cíl, na který jsi naposledy
seslal kouzlo, bude vybrán i pro následující seslání kouzla. Stejně tak
bude nastaveno poslední seslané kouzlo a počet seslání. Urychlí Ti to
sesílání více kouzel na nepřátelské gubernáty. Pokud současně vybereš
cíl z jiné aliance a ze své aliance, přednost má cíl z cizí aliance a
magie se sešle na něj.
Důležité pravidlo je, že můžeš kouzlit jen na vlastní alianci a na
aliance, se kterými máš vyhlášenu válku (přesněji řečeno kterým tvoje
aliance vyhlásila válku. To, že ti soupeř vyhlásil válku, nemá na tvá
kouzla a možnost je na soupeře posílat žádný vliv). Rozhodující je stav
války během půlnočního výpočtu. Můžeš tedy kouzlit celý den kam chceš,
ale provedou se jen ta kouzla, která jdou na gubernáty, se kterými je
vyhlášena válka.
Pod výběrem cíle je informační řádek, ve kterém se po seslání kouzla napíše, jestli kouzlo vyšlo nebo nevyšlo.
Pro to, aby kouzlo vyšlo, je potřeba mít dostatek mágů, a to podle
rozlohy svého gubernátu. Čím více mágů máš v poměru k velikosti svého
území, tím je šance, že kouzlo vyjde, vyšší. Tento výpis se objeví jen
po odeslání kouzla, při dalším zobrazení již zmizí.
Obrazovka výběru cíle

V další tabulce
je výběr magické akce. V horním řádku jsi informován, kolik Ti ještě
zbývá many na skladě a aktuální zvýšení počtu many potřebné k seslání
kouzla v procentech. Po každém seslaném kouzla se náročnost dalšího
zvýší o 10% (u džinů o 8%, u elfů o 9% a u gnómů o 13%). Po každém
novém tahu náročnost kouzla klesne o polovinu hodnoty nad 100%. Cena
kouzla také závisí na rozloze gubernátu. Aktuální cena kouzla se
započítáním rozlohy a náročnosti při sesílání dalšího kouzla v pořadí
je uvedena v rolovací liště s výběrem kouzla, a to za jeho jménem. Pro
každé sesílané kouzlo musíš mít dostatek many, kterou buď vyrobili
Tvoji druidi nebo kterou jsi nakoupil na tržišti. V menu Automatizace
je možno nastavit automatické nakupování many. Pokud jej zapneš a máš
dost financí, nemusíš se starat o to, jestli máš právě dost many, mana
se automaticky podle potřeby dokoupí. O nákupu many jsi informován
ihned po seslání kouzla.
Další dvě zaškrtávací políčka slouží k dočasnému Zrušení zpráv o nákupu many a výpisu již seslaných kouzel.
Toto nastavení je vhodné zvláště pro hráče, kteří mají pomalejší
připojení. Pokud navolíš stránku Magie, jsou obě políčka nezaškrtnuta -
výpis uvidíš.
V rolovací liště jsou k dispozici všechna kouzla,
která můžeš sesílat. Která kouzla máš k dispozici, závisí na tom, jaké
máš Magické knihy a jestli máš postaveny speciální budovy Magický palác a Drakodrap.
Postavení Magického paláce Ti navíc umožní vybrat si jednu další
Magickou knihu navíc. Pokud jej postavíš, objeví se Ti na stránce magie
vstupní políčko pro zadání čísla knihy, kterou si chceš ke své sadě
přidat.
Jedno kouzlo můžeš sestat na jeden gubernát vícekrát za
sebou. Abys nemusel pokaždé vybírat cíl a kouzlo, stačí vyplnit počet
opakování do kolonky kolikrát. Kouzlo se zopakuje podle zadaného počtu.
Maximální počet opakováných seslání je 30.
Pomocí dvou tlačítek Sešli nebo Sešli na sebe
odešleš vybrané kouzlo na vybraný cíl nebo na sebe. Na členy své
aliance a na sebe nemůžeš sesílat negativní kouzla, pouze pozitivní,
mimo svou alianci můžeš naopak sesílat pouze negativní kouzla.
Dlouhodobá kouzla, která máš seslána na svém gubernátu, se můžeš
pokusit odstranit. To provedeš tak, že v levé nabídce se seznamem
kouzel vybereš Odstranit kouzlo
a v pravé nabídce jedno z dlouhodobých kouzel, které máš seslány. Vidíš
tam i jeho aktuální sílu. Pak potvrdíš tlačítkem Seslat na sebe. Pokud
nevybereš kouzlo, které chceš odstranit, stoupne nákladnost dalšího
kouzla, jinak se nic nestane. Pokud odstranění kouzla vyjde, zmenší se
síla seslaného kouzla o dvojnásobek produktivity Tvých mágů, minimálně
však o 20%.
Pod tabulkou kouzel je seznam kouzel, která
kouzlíš na cizí gubernáty. Tato kouzla se vyhodnotí až o přepočtu. U
každého kouzla je zaškrtávací políčko. Když jej zaškrtneš a potvrdíš
tlačítkem Zrušit, které je pod nimi, vybraná kouzla bez náhrady zrušíš.
Kouzla sesíláš silou odpovídající 80-120% produktivity Tvých mágů. Navíc je jejich síla zvětšena o 10%, pokud máš postavenu speciální budovu Magická čočka (v případě kouzel sesílaných na sebe budovu Tajemství hmoty).
Takto jsou kouzla ukládána do databáze a tou silou, kterou byla
seslána, se počítají o přepočtu. Stejnou silou se odrážejí (viz kouzlo
Magické zrcadlo). Během přepočtu se k síle kouzla uvažuje i součet
levelů Tvých generálů mágů - ti zvyšují průraznost kouzla. Během
přepočtu se vybírají kouzla z databáte, tak jak byla seslána - tedy v
pořadí podle vln a v rámci vlny podle času odeslání, a to všechna
kouzla všech gubernátů. Odražená kouzla se sesílají až po odeslání
všech normálních kouzel, a to opět v pořadí podle toho, kdy byla
odražená kouzla seslána a v jaké vlně. Některá kouzla ale mají prioritu
před ostatními. Jsou to: Antimagický štít, Padlé legie, Magické zrcadlo a Magické fluidum.
Kouzlo, které sešleš, nemusí vždy projít přes obranu mágů cizího
gubernátu. To, jestli kouzlo projde nebo ne, záleží na poměru síly
Tvého kouzla a obranyschopnosti mágů gubernátu, na který kouzlo
sesíláš. Existuje jediná výjimka. Pokud kouzlíš pozitivní magii na
gubernát ve své alianci, pak kouzlo projde vždy nezávisle na magické
síle. Pokud Tvoje kouzlo projde, zpravidla se gubernát, na který jsi
kouzlo seslal, nedozví, kdo kouzlo seslal. Naopak pokud neprojde,
většinou se to dozví. Která kouzla byla úspěšná a která ne, se dozvíš
po přepočtu po přihlášení v menu Centrála, později se lze znovu podívat, a to v Novinkách.
Protivníkově magii se brání mágové Tvého gubernátu takovou silou,
která odpovídá jejich síle na konci dne. V magické obranně mohou
pomáhat magické pakty a kouzla Magické fluidum a Antimagický štít. Také postavení speciální budovy Magické hradby.
Účinnost kouzel přispívajících k obraně proti magii (i vojsku) je dána
jejich silou na konci dne. Pokud Tě zasáhne nepřátelská magie a dojde k
oslabení Tvé magické síly, bráníš se menší silou každému dalšímu
kouzlu. U některých zvláště destruktivních kouzel je účinných jen
několik prvních kouzel. Počítá se celkový počet kouzel od všech hráčů,
nejen od Tvého gubernátu. Pokud tedy kouzlíš na nějaký gubernát
například Uragán a o tomto přepočtu již na něj prošlo pět
uragánů od jiných mágů, Tvoje kouzlo bude neúčinné. Pokud Tvoje aliance
sesílá kouzla hromadně na jeden gubernát, domluvte se, abyste jich
neseslali více, než je účinné. Do tohoto omezení se počítají jen
kouzla, která prošla.
Obrazovka výběru kouzla


Vlny u magie
fungují obdobně jako u vojenských útoků. Vlna u kouzla je základním
kritériem, podle kterého je negativní kouzlo vyhodnocováno o přepočtu
(prioritní kouzla se vyhodnocují úplně jako první automaticky bez
ohledu na vlny). Nejprve se vyhodnocují kouzla ve vlně 0, pak ve vlně
1, atd. (toto platí nejen pro alianci, ale i pro celé RD). V rámci
stejné vlny se pak jako první vyhodnocují kouzla dříve seslaná.
Správným používáním vln můžeš nesmírně zefektivnit jak sesílání, tak
kvalitu Tvojí magické smršti.
Lze měnit zvlášť vlnu u již
seslaného kouzla (tedy pokud například zapomeneš zadat vlnu a kouzlo se
zakouzlí ve vlně 0, není problém tuto chybu napravit). Zakrtneš
požadovaná kouzla a dole zadáš nové číslo vlny a potvrdíš jej.
Kouzla se dělí na dva druhy: kouzla s okamžitým účinkem a kouzla s dlouhodobým účinkem. Dlouhodobá kouzla se sešlou se silou odpovídající 80-120%
aktuální síly mágů a případně jsou zvětšena Magickou čočkou. Každý
další tah pak klesá síla seslaného kouzla o zhruba polovinu, a tím se
snižuje jejich účinnost. Dlouhodobá kouzla vržená na Tvůj gubernát a
jejich aktuální síla jsou k vidění na stránce Centrála. Ostatní kouzla
jsou seslána jen jednorázově. Pokud je sesláno a projde více
dlouhodobých kouzel, jejich síla se sčítá. Kouzla, která kouzlíš na
svůj gubernát nebo na ten, který patří do Tvé aliance, projdou vždy.
Dlouhodobých kouzel je více typů. U některých kouzel stačí, že bylo
kouzlo sesláno, a jeho účinek nezávisí na síle kouzla (například
plodnost). U těch ostatních záleží na síle kouzla (například
Pracovitost). U kouzel, kde záleží na síle kouzla, je při stejné síle
kouzla účinek tím menší, čím větší je rozloha gubernátu, na který byla
seslána. Síla dlouhodobého kouzla, které je na Tvůj gubernát sesláno a
případně jeho procentuální účinek, je zobrazen na stránce Centrála.
U
limitovaných kouzel má ničivý účinek jen prvních 5 prošlých kouzel za
přepočet (u entů některá 6×, u trpaslíků jen 4, u skřetů jen 3).
Tabulka kouzel
Kouzla s okamžitým účinkem | ||
kouzlo | cena | popis |
Odstranit kouzlo | 125 | Odstraní předem vybrané kouzlo - a to dvojnásobkem síly mágů, nejhůře však 20% síly kouzla. Nelze kouzlit na cizí gubernát. |
Manamorfóza vše | aktuální mana | Pretvoří manu ve zlato. Z jedné many se takto získá 200 zlaťáků. |
Orlí oko | 20 | Zjišťuje informace o nepříteli. Zejména o armádě doma, dále o počtu mágů a celkovém počtu lidí v profesích . |
Seslat draka | 10000 | Přivábí vzácného rudého draka do vojenských řad Tvého gubernátu. Není možné vábit draky do vojska cizích gubernátů. Uvedená cena kouzla je pro 1 draka pokud jich v gubu 75 (cena se zdražuje s počtem draků v gubernátu). |
Zničit zásoby | 125 | Zničí 20% zásob, kterými disponuje napadený gubernát a 20% zásob připravených k prodeji na tržišti. |
Zkáza padlých legií | 100 | Vrací dávno mrtvé válečníky zpět do jejich hrobů. Pokud zkáza padlých legií projde, zničí tolik padlých legií jaká je jeho síla. Pokud napadený gubernát nemá padlé legie, nebo toto kouzlo již bylo zrušeno sesláním kouzla zkáza padlých legií, je další kouzlo zkáza padlých legií bez efektu. |
Limitovaná kouzla s okamžitým účinkem | ||
kouzlo | cena | popis |
Dračí dech | 2000 | Noční můra všech magicky slabých gubernátů a nejen jich. Kámen nezůstane na kameni, ti šťastnější z vašich poddaných se mění v krvavou kaši. Méně šťastní zůstávají pouze s pocitem zmaru a nenávisti k neschopnému vladaři. Ti nejstatečnější bojovníci zmírají v okamžiku nečestnou smrtí. K seslání tohoto kouzla je nutno mít postavenu speciální budovu Magický palác. Je zničeno 1-3% infrastrukturních budov, maximálně jedna speciální budova (s 50% šancí), 3-5% armády a 5-10% lidí v profesích. Toto kouzlo zároveň snižuje popularitu skřetům o 6-8 bodů, trpaslíkům o 5-7 bodů, entům o 2-4 body a ostatním rasám o 3-5 body. |
Zemětřesení | 190 | Boří speciální (maximálně jednu s 50% šancí) i infrastrukturní budovy (1-3% všechy typů). |
Uragán | 320 | Odvane část poddaných do věčného chaosu (4-6% profesí). |
Zpopelnit zloděje | 210 | Část zlodějů doma (5-10%) postihne nelehký osud Johanky z Arku, zejména její poslední minuty. Toto kouzlo je určeno pro déletrvající války - oslabí počty zlodějů až v magické fázi, což ztíží a prodraží jejich doplnění po přepočtu. |
Ohnivý déšť | 340 | Část populace a armády zakončí svou nelehkou pouť v ukrutných zničujících plamenech. Zničí 2-4% armády i populace v profesích. |
Dlouhodobá kouzla u nichž nezáleží na síle, stačí jejich přítomnost | ||
kouzlo | cena | popis |
Dobrá nálada | 125 | Efekt tohoto kouzla je podobný speciální budově Hospoda U Červeného draka. Zvyšuje Tvoji popularitu každý tah o 1. Jelikož popularita klesá přibližně o jednu desetinu rozdílu mezi svým stavem a stavem daným platy, stačí mít nižší platy pro udržení stejné popularity pokud na sobě máš kouzlo dobrá nálada. |
Plodnost | 210 | Zvyšuje přírlůstek obyvatelstva o 30% normálního přírustku. |
Špatná nálada | 65 | Opak dobré nálady, sníží každý tah vaši popularitu o 2 body a poddaní mohou začít mizet z vašeho gubernátu. |
Kastrace | 85 | Opak plodnosti, snižuje přírůstek obyvatelstva a to o 50%. Vampýři jsou na toto kouzlo zcela imunní. |
Dlouhodobá kouzla přepočítávaná na procentuální účinek | ||
kouzlo | cena | popis |
Štěstí | 210 | Zvyšuje štěstí při náhodných jevech - příchodu draka, nalezení zlata v dole a v labyrintu (viz popis labyrintu), při sesílání bílé magie generálem a jestli se podaří seslat kouzlo. Rovněž o 10% zvýší přírůstek obyvatel. Nemá žádný vliv o přepočtu. |
Pracovitost | 340 | Zvyšuje výkonnost všech nemagických povolání, a to o procentuální účinek kouzla. Velmi často používané kouzlo. Maximální účinek kouzla je 50%. |
Magické fluidum | 210 | Zvyšuje výkonnost magických profesí, a to o tolik procent, jaká je procentuální síla tohoto kouzla. Velmi často používané kouzlo. Maximální účinek kouzla je 50%. |
Antimagický štít | 210 | Zvyšuje obranu proti magii. Maximální účinek kouzla je 25%. Posílí procentuálně obranyschopnost vašich vlastních mágů a bonusuje i sílu poskytovanou magickými paktáři (těm se samozřejmě vlastní antimagický štít v takové chvíli podruhé nepočítá, pouze síla magů upravená o vlastní fluidum a stupiditu). |
Magické zrcadlo | 680 | Získáš šanci na odražení útočícího kouzla, zpět na útočníka. Útočícímu kouzlu se ale nejprve Tvoji mágové musí ubránít. Šance na odražení je rovna procentuálnímu účinku kouzla. Maximální limit magického zrcadla je 25%. Pokud máš postavenu speciální budovu Magickou čočku, odražené kouzlo zvýší svou sílu o 10%. |
Vojenský štít | 380 | Zvyšuje procentuálně obranyschopnost Tvojí armády. Toto kouzlo nepomáhá gubernátům, s kterými máš vojenský pakt při vojenské obraně. Maximální limit vojenského štítu je 25%. |
Padlé legie | 425 | Přízračná armáda dávno padlých válečníků, která brání gubernát. Síla padlých legií je 1 za každého zacvičeného mága (pokud mají padlé legie větší sílu než je počet mágů, jinak je obrana úměrně menší). Pokud je síla mágů během útoku oslabena, oslabí se i síla kouzla Padlé legie. |
Ospalost | 105 | Toto kouzlo zpomaluje zaškolování profesí i armády. Maximální účinek je 25%, tedy o 1/4 pomalejší celkové zaškolování (včetně efektu profesorů). |
Somnambul | 105 | Opak pracovitosti. Sníží výkonost všech nemagickách profesí. Maximální účinek kouzla je 50%. Nepůsobí na obry. |
Kobylky | 125 | Značná část potravin zmizí při jejich distribuci v kusadlech nespočetných hejn kobylek. Spotřeba obyvatel proto úměrně vzroste o procentuální síly kouzla kobylky (může být až 300%). Navíc, pokud máte nějaké zásoby jídla, padne jich za oběť nenasytným kobylkám jedna dvacetina procentuální síly kouzla kobylky. Pokud tedy bude síla kouzla například 180%, obyvatelé spotřebují 2,8x více potravin a navíc se ztratí 9% z ušetřených zásob jídla při odkliknutí nového tahu. |
Mor | 275 | Lid i armáda podléhají zhoubné nákaze a umírají. Jde o velmi silné kouzlo které důkladně podemele ekonomiku gubernátu na něž bylo sesláno a jenž jej nedokáže včas odkouzlit. Každý tah zemře 0-4% populace i armády (záleží na síle kouzla, stejný průběh křivky poklesu jako mají kobylky). Na obry a nekromanty má pouze poloviční účinnek, vampýři jsou na toto kouzlo zcela imunní. |
Stupidita | 85 | Snižuje výkonnost magických profesí ( druidi, mágové ). Maximum je 25%. |
Smůla | 65 | Snižuje přirozený přírůstek obyvatel o 10%. Má opačný efekt na náhodné procesy než štěstí s vyjímkou labyrintu. Způsobuje rozpad válečných strojů a ničí 0-3% strojů za tah (stejný průběh křivky jako u kobylek). Nemá žádný vliv o přepočtu. |
Slabost | 85 | Opak vojenského štítu. Toto kouzlo bývá často vysláno těsně před útokem armády. Slabost snižuje jen sílu obrany. Maximum je 25%. |
Ceny u kouzel jsou uváděny jako základní cena. Čím větší je Tvůj gubernát, tím dražší kouzla jsou. Přesný vztah je zde v příloze manuálu.